محمود اعتضادی

رایانه - موسیقی - روانشناسی
 
پیامک
ساعت ٧:٢۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

اگر می خواهید سوال مهمی را از کسی بپرسید شاید بهتر باشد به جای تلفن زدن از پیامک استفاده کنید. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که مردم هنگام استفاده از پیامک، نسبت به تماس تلفنی کمتر دروغ می گویند و دقیق تر پاسخ می دهند.

آقای کنراد که یک «روانپزشک شناختی» است می گوید بررسی ما در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که مردم اطلاعات حساس و مهم شان را از طریق پیامک راحت تر افشا می کنند.

این یافته برخلاف عقیده عمومی است که تصور می شود مردم ترجیح می دهند اطلاعات مهم را از طریق پیامک ارسال نکنند، چرا که یک سابقه مکتوب از آنها باقی می ماند.

آنها فکر می کنند احتمالا پاسخ در این است که مردم هنگام پاسخ دادن به پیامک از نظر زمانی مانند هنگام مکالمه تلفنی تحت فشار نیستند و بنابراین می توانند با دقت تر رفتار کنند.

تحقیق آنها نشان داده که افراد حتی هنگامی که در شرایط پر مشغله هم قرار دارند در پاسخ های پیامکی نسبت به تماس های تلفنی راست گو تر و دقیق تر هستند.


 
آپدیت ویندوز 7 سریع و بدون نیاز به اینترنت
ساعت ٦:٠٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٤ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که به صورت تقریبی هر دو یا سه ماه یک بار ویندوز خود را عوض می کنند مطمئنا تجربه کرده اید که این نصب جدید باعث از بین رفتن تمامی به روزرسانی هایی که در این مدت دریافت کرده اید می شود که گاهی حجمی برابر با ۲۰۰ یا ۳۰۰ مگابایت را به خود اختصاص می دهد که با پهنای باند ماهیانه ۳ گیگابایت این به روز رسانی های مجدد یک کابوس بزرگ است. گاهی نیز چند رایانه در منزل دارید که دریافت بروزرسانی برای هر چند رایانه کاری بسیار اشتباه محسوب می شود آن هم با این اینترنت پر سرعت ایران! یا شاید از اینترنت پر سرعت استفاده نمی کنید و در این صورت امکان آیدیت ویندوز برایتان وجود ندارد. بنابراین در این شرایط بهترین کار این است که آپدیت هایی که توسط یک رایانه دریافت کرده اید را روی بقیه رایانه ها و یا ویندوز جدیدی که نصب شده است، انتقال دهید. پس اگر می خواهید بدون نیاز به اینترنت و در عرض چند ثانیه ویندوز خود را آپدیت نمایید. 

برای این کار:

ابتدا یک ویندوز 7 آپدیت شده را انتخاب نمایید.

سپس به مسیر زیر بروید: (منظور از C: درایو ویندوز 7 است!)

C:/Windows/SoftwareDistribution/Download

حالا کل محتویات پوشه download را کپی کرده و در یک فلش یا درایو دیگر قرار دهید.

سپس  بعد از نصب ویندوز جدید محتویات دانلود را به همان مسیر بالا انتقال دهید.

حال به windows update رفته و بر روی Check for updates کلیک کنید. (برای اجرای ویندوز آپدیت در منوی استارت در قسمت جستجو عبارت update را وارد کنید)

حال ویندوز تمامی محتویات پوشه ای که شما آپدیت ها را به آن انتقال داده اید را می گردد؛ چرخی هم در آپدیت سنتر مایکروسافت می زند و در صورت وجود نداشتن چیزی برای دانلود شروع به نصب آپدیت هایی که شما منتقل کرده اید می کند. به همین سادگی به همین خوشمزگی!

 منبع: وب سایت ترفندسیتی


 
رفع مشکل فونت در آفیس 2007
ساعت ٦:٥٦ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٠ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS Powerpoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونت‌های مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل می‌کنید، خواهید دید که تمام فونت‌ هایتان به هم ریخته است. حتمأ می‌دانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کرده‌اید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد!

راه حل‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونت‌ها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟ راه حل درستی‌ست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت‌ها بدون استفاده از راه‌های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای این کار: بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونت‌ های مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا Powerpoint، بر روی گوی دایره‌ای شکل نرم‌افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود. اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.


با انتخاب این گزینه تمام قلم‌های به کار رفته در متن شما هنگام ذخیره‌سازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده می‌شود.

 توجه کنید که در این بخش گزینه‌های:    Do not common system fonts  و  Embed only the ….  را نیز تیک بزنید.

 در غیر این صورت، تمام قلم‌های پیش فرض سیستمی نیز به فایل، می‌چسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد می‌گردد.

 


 
فلش درایو USB با امنیت صوتی
ساعت ٦:۱۱ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

شرکت Voicelok با فراهم آوردن یک فلش درایو USB امنیت داخلی اطلاعات شما را فراهم می آورد.

voicelok flash

این فلش که از یک میکروفون درون ساختاری برخوردار است، قفل آن تنها با وارد کردن رمز عبور صوتی قابل باز شدن است. این دستگاه از فرکانس ها و جزئیات بسیار ظریف صدا برای تعیین و تایید صدای کاربر وصحت رمز عبور برای باز کردن قفل استفاده می کند.

از دیگر قابلیت های این فلش درایو صوتی حساسیت آن به توالی خاصی از رنگ LED می باشد که هنگام تنظیمات اولیه توسط کاربر تعیین می شود. این فلش درایو منحصر به فرد دارای یک ظرفیت ۸GB می باشد که در ابعاد تقریبی ۶۴x19x6 میلی متر با پوششی از استیل ضد زنگ ساخته شده است.

کار با این فلش USB بسیار ساده و کاربر پسند است و نیاز به نصب درایو یا نرم افزاری ندارد و در آخر اینکه از یک گارانتی لایف تایم یا مادام العمر برخوردار است.


 
جلال ذوالفنون استاد مسلم موسیقی ایرانی
ساعت ٧:٠٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٢ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع
 

 

سخنان استاد حسین علیزاده به مناسبت درگذشت استاد جلال ذوالفنون

برای من جلال ذوالفنونهمیشه زنده است. این اتفاق باور نکردنی است ولی اتفاقی است که برای همه می‌افتد و مهم آن نامی است که از ایشان در تاریخ موسیقی ما می‌ماند که ابدی است. آشنایی من با این هنرمند ارزشمند به زمان دانشجویی در سال 1349 باز می‌گردد. آشنایی عمیق‌مان بیشتر در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی شکل گرفت. ایشان پیشکسوت ما بودند چرا که از هنرجویان دوره اول هنرستان بودند. ساز تخصصی ایشان تار بود ولی تنها کسی بودند که سه‌تار می‌نواختند. از زمانی صحبت می‌کنم که استاد عبادی در قید حیات بودند و همه سه‌تار را به نام ایشان می‌شناختند. در نسل جوان‌تر از ایشان کسی جز ذوالفنون نبود. استاد نورعلی برومند به ایشان تاکید کردند بیشتر تمرکزشان را روی سه‌تار بگذارند و وقتی‌که نخستین گروه مرکز حفظ و اشاعه تشکیل شد نوازنده‌های تار من و آقای لطفی بودیم، کمانچه آقایان مقدسی و گنجه‌یی و آقای حدادیان نی می‌نواختند و آقای فرهنگ‌فر تنبک و سرپرست نخستین گروه مرکز حفظ و اشاعه آقای ذوالفنون بود.

منش ایشان به گونه‌یی بود که فاصله سنی احساس نمی‌شد و قبل از اینکه به عنوان یک معلم در آن گروه در کنار ما قرار بگیرند به عنوان یک دوست نزدیک و هم سن و سال ما را همرهی می‌کردند. از همان ابتدا که کار می‌کردیم صمیمیت ایشان روی تک‌تک اعضای گروه تاثیر خیلی مثبتی می‌گذاشت. نخستین تجربه‌های سفر به خارج از کشور را پیش از قبل انقلاب با هم داشتیم. آقای ذوالفنون خیلی خیلی خوش‌سفر بودند و خلاصه به نوعی در عالم جوانی بین ماها رقابت می‌شد که لحظات بیشتری را در کنار ذوالفنون باشیم. چه در هنگامی که تمرین می‌کردیم چه در عرصه زندگی یا دیدارها که قدیم‌ها بیشتر اتفاق افتاد. تا از در وارد می‌شد احساس شعف داشتیم چون ذوالفنون همه‌چیز زندگی را با یک نگاه خاص می‌دید؛ اولا یک نگاه طنز به همه‌چیز داشت که خصیصه خیلی از هنرمندان بزرگ است یعنی زندگی را که مردم خیلی بیش از حد جدی و دور از واقعیت می‌بینند با تمام ظرایف و واقعیت‌هایش می‌دید اما به صورت طنز و اگر انتقادهایی از همکاران خودش داشت هیچ‌وقت نمی‌شد آن را بازگو نکند. در صورتی که ما اغلب به خاطر رودربایستی‌هایمان خیلی چیزها را نمی‌گوییم اما ذوالفنون به خاطر زبان طنزش حتی شاید تندترین انتقادها را از دوستی می‌کرد و آن دوست هم خیلی خوشحال می‌شد، آن‌هم به دلیل شکلی که ذوالفنون بیان می‌کرد.

خلاصه یک عضو خیلی دوست‌داشتنی مرکز بود و هم ما و هم مسوولان که در کنارش بودیم لحظات خیلی خوبی را سپری می‌کردیم. درجمع یا گروهی اگر ذوالفنون نبود آن جمع همیشه سوت و کور بود و همیشه سراغش را می‌گرفتند. این البته خصوصیات شخصی ایشان بود که من می‌دانم تا آخرین لحظه عمرشان همین خصوصیات را داشتند چنانچه در مصاحبه‌های جدی هم باز نگاه خاص خودشان از گفته‌هایشان پیدا بود. از نظر هنری می‌شود گفت که ایشان خصوصیاتی به نوازندگی سه‌تار دادند که این ساز برای همه جالب شد. یعنی نه فقط اهل موسیقی یا کسانی که علاقه‌مند به موسیقی بودند حتی کسانی که توجهی به موسیقی نداشتند با ساز ذوالفنون به موسقی ایرانی جذب می‌شدند یعنی اینکه نغمات موسیقی ایرانی را به ظرایفی بیان می‌کرد؛ همان ظرایفی که در وجودشان بود و در زندگی روزمره. و باعث می‌شد که با شنونده در هر سطحی ارتباط برقرار کند.

یکی از بزرگ‌ترین ردیف دان‌های موسیقی ایرانی بود اما این‌‌گونه نبود که چون ایشان ساز می‌زند فقط کسانی قشر ردیف دانند یا به ردیف گوش می‌کنند به ساز ایشان علاقه داشته باشند. می‌شود گفت روی هرنوع شنونده‌یی چه استاد و متخصص و... تاثیر می‌گذاشتند. یکی از نکات بسیار جالب دیگر شناخت از ادبیات بود و خواننده‌یی که شانس می‌آورد و با ذوالفنون کار می‌کرد حتما در آن مقطع پیشرفت زیادی می‌کرد چون شناخت خیلی خوبی درباره تلفیق شعر و موسیقی داشت. به‌طورکلی از نظر صداها و فواصل و تحریرهایی که خواننده می‌خواست اجرا کند یکی از بهترین راهنماهای خواننده‌های عصر خودشان بودند که نقش بسیار موثری در موفقیت خواننده‌های همکارشان داشتند. چند باری که با خود من صحبت کردند ضمن اینکه همیشه یک حالت تشویق‌کننده‌یی در مواجهه با من داشتند، اگر نظر و انتقادی مدنظرشان بود با روش خودشان یا حتی جدی‌تر مطرح می‌کردند. من همیشه فکر می‌کردم این ذوالفنون نیست که با من صحبت می‌کند بلکه یک استاد مسلم موسیقی ایرانی است که دارای شعور به‌ویژه در زمینه هنر است و باید آن نظر و انتقاد را محترم شمرد. ما به خاطر حیطه کاری و تنوع کاریمان خیلی ارتباط موسیقایی نداشتیم اما هرجا دیداری داشتیم همان رفاقت بود و همان لطفش برقرار بود و نظرش را پنهان نمی‌کرد. ذوالفنون تنها موسیقیدان رکی بود که هیچ‌کس از او رنجیده نمی‌شد.

سبک نوازندگی ایشان شیوه خیلی خاص خود ایشان است. اولا قطعات ضربی خیلی در سبک نوازندگی ایشان نقش داشت. ایشان تم‌های محلی یا ملودی‌هایی از ردیف را خیلی خوب در بداهه‌نوازی بسط و گسترش می‌داد و بدون اینکه خیلی ساده باشد و بدون شلوغی در آن شکل ظریف خودش گویای همه حالت‌ها بود. یعنی به اندازه ظرفیت صدای یک تار از ساز بهره می‌بردند و شما لبریز از آن صدای ساز می‌شدید بدون اینکه از ظرفیت ساز خارج شود و صدای ناخن‌شان خیلی زلال بود و از نظر مطلب چیزی کم نداشت.

ذوالفنون از جمله ردیف‌دان‌هایی است که هیچ‌وقت پابند ردیف نبود. ردیف در وجودشان نهادینه شده بود و اگر در بداهه نوازی جملاتی را از خودشان می‌زدند در واقع خودش ردیف جدیدی می‌شد و ایشان در شیوه نوازندگی‌شان روایتگر ردیف نبودند بلکه خودشان به صورت سمبلیک ردیف بودند و موسیقی ردیفی در بداهه‌نوازی‌شان متبلور بود. ضمن اینکه این سال‌های اخیر به نغمات موسیقی نواحی توجه داشتند و آن را در بداهه‌نوازی به گونه‌یی اجرا می‌کردند که فقط یک اجرای آهنگ محلی نبود بلکه برداشت خودشان بود، با تکنیک سه‌تار ترکیب می‌شد و می‌شود گفت اثر جدیدی با نغمه آشنا در بداهه‌نوازی به وجود می‌آوردند.

آهنگسازی ایشان جدا از این مطلب نبود و در آهنگسازی دوشکل داشت؛ اگر براساس ملودی محلی بود همانند بداهه‌نوازی رفتار می‌کردند اما اگر می‌خواستند براساس ردیف و موسیقی دستگاهی باشد، می‌شود گفت که هم جذابیت داشت و هم ردپای موسیقی ردیفی و اصالت درآن احساس می‌شد. ایشان در کارها با هر کلامی که در گذشته انجام دادند موفق بودند و از این نظر جالب بود که هم مردم عادی با آن رابطه عمیق برقرار می‌کردند و هم موسیقیدان‌ها. درباره سبک آموزش ایشان توجه زیادی داشتند و آموزش ایشان از همدلی بیشتر شروع می‌شد و با شاگردان‌شان صرفا معلم و شاگردی برخورد نمی‌کردند بلکه با آنها دوستی عمیقی داشتند و در حقیقت شاگردان‌شان دستیارانی در به خاطر سپردن نغمات او بودند و به خاطر علاقه‌مندی و توجه شاگردان به این نحوه آموزش، این شیوه را به صورت نت منتشر کردند و چون تجربه دیرینه‌یی در آموزش دارند (از بدو تاسیس هنرستان در سال 28 ایشان با آثار اساتید قدیمی چون وزیری و... دمخور بودند و آموزش دیده بودند)، نکاتی را در آموزش لحاظ کردند که پشتوانه‌یی از تجربه با آن همراه بود. شاگردان او خصوصیات خوبش را گرفته‌اند به‌طوری‌که از نظر منش و رفتار خوب انسانی هم می‌توان روی آنها حساب کرد.

معتقدم با تمام ارزش‌هایی که ذوالفنون داشت به خاطر وضع هرج و مرجی که در موسیقی هست آن‌گونه که باید در زمانی‌که ذوالفنون در قید حیات بود اهمیت داده می‌شد یا هر همفکری یا کاری که در این مملکت باید برای موسیقی می‌شد تا از او به عنوان یک استاد پیشکسوت استفاده شود، صورت نگرفت و ایشان هم به خاطر اینکه از این وضع رنجیده می‌شدند، ترجیح دادند با شاگردان‌شان خلوت پرمعنایی داشته باشند و کار و فعالیت‌شان را بدون هیچ تظاهری در جامعه انجام دهند.

منبع: مکتب استاد حسین علیزاده


 
تاثیر موبایل بر سرطان مغز
ساعت ۱۱:٤۳ ‎ق.ظ روز شنبه ٩ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

دعوای تاثیر موبایل بر سرطان مغز سال ها است که ادامه دارد و تبدیل به موضوعی اختلاف بر انگیز میان محققان شده است. هر از چند گاهی خبر از تحقیق و مطالعه ای جدید، و رد یا تایید تاثیر همراه همیشگی بر سلامت انسان می شنویم. حال در یکی از آخرین تحقیقات انجام شده، دانشمندان انگلیسی در یکی از بزرگترین بررسی هایی که تا کنون منتشر شده، می گویند هنوز شاهدی برای سرطان زا بودن موبایل وجود ندارد. اما استفاده طولانی مدت از تلفن همراه ممکن است باعث سرطان شود.

سرطان مغز تا کنون در مقیاس جهانی هیچ رشد معنی داری را در ارتباط با استفاده از تلفن همراه نشان نداده است. دانشمندان عقیده دارند که این می تواند دلیلی ساده برای عدم وجود ارتباط میان این دو باشد. اما از طرفی هم هنوز در این خصوص نمی توان با اطمینان اظهار نظر کرد.

در ادامه مطلب با ما باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

سازمان دولتی Health Protection Agency انگلیس در گزارش خود درباره «سنجش میزان ایمنی موبایل ها، دکل های مخابراتی و دستگاه های WiFi» اعلام کرده که تا کنون هیچ گونه مدارک و شواهد متقاعد کننده ای در خصوص هرگونه تاثیر مضر این دستگاه ها بر سلامت انسان دیده نشده است.

اما اعضای گروه مشورتی تشعشعات غیر یونیزه (AGNIR) می گویند که آنها در خصوص تاثیرات استفاده طولانی مدت از موبایل، نمی توانند این گونه مطمئن سخت بگویند. زیرا هنوز اطلاعات کمی در این خصوص دارند و تنها ۱۵ سال از شروع تحقیقات این چنینی در دنیا می گذرد.

تعداد کمی از تحقیقات مستقل تاکنون وجود ارتباط میان استفاده سنگین از موبایل با افزایش بروز تومور مغزی را گزارش کرده اند. دو سال پیش INTERPHONE study (موسسه تحقیقاتی وابسته به سازمان بهداشت جهانی) اعلام کرد که ریسک ابتلا و پیشرفت glioma (نوعی تومور مغزی) در کاربرانی که استفاده سنگین و طولانی مدت از موبایل دارند، ممکن است تا ۴۰ درصد افزایش یابد. و البته اغلب مطالعات انجام شده، تا کنون چنین ارتباطی را مشاهده نکرده اند.

به هر حال، پیشرفت تومورهای مغزی گاهی تا یک دهه طول می کشد. پرفسور Anthony Swerdlow رئیس گروه تحقیقاتی HPA می گوید: «من فکر می کنم که ما هنوز باید به پیگیری و بررسی ارتباط این موضوع با روند ابتلا به سرطان (به خصوص تومورهای مغزی) ادامه دهیم. هرچند تا کنون در مطالعات انجام شده طی ۱۰ - ۱۵ سال گذشته نشانه ای از افزایش تومور مغزی در گروه های سنی مورد تحقیق مشاهده نشده. اما اگر این ارتباط به ۱۵ تا ۲۰ سال زمان برای نشان دادن خود نیاز داشته باشد... ما هنوز باید به پایش و بررسی های مان ادامه دهیم.» لازم به ذکر است که گزارش ۳۳۳ صفحه ای این گروه، حاصل بررسی صدها مورد تحقیق و مطالعه انجام گرفته در این زمینه است.

پروفسور Swerdlow ، اپیدمیولوژیست انستیتو تحقیقات سرطان، عقیده دارد دانشمندانی که مشغول مطالعات Cohort study ‫(‬پایش سلامت افراد در تمام طول عمر‫)‬ هستند، باید به بررسی این موضوع بپردازند و ببینند آیا بدن کاربران پرمصرف تلفن همراه بیش از افراد عادی گرایش به تومورهای مغزی دارد.

مطالعه HPA همچنین نشان داده که میدان های الکترومغناطیسی فرکانس های رادیویی ایجاد شده توسط وای فای، هیچ تاثیر مضری بر بدن انسان ندارند. همچنین هیچ گونه مدرکی دال بر تاثیر دکل های مخابراتی در وقوع مشکلات سلامتی کشف نشده است.

دکتر جان کوپر مدیر مرکز خطرات تشعشع، شیمیایی و محیطی وابسته به HPA می افزاید: «هنوز مدرک علمی متقاعد کننده ای وجود ندارد که نشان دهنده تاثیر میدان های فرکانس رادیویی متعلق به موبایل و دیگر ابزارهای ارتباطی بر سلامت انسان ها باشد. اگر چه با توجه به جدید و نوپا بودن این تکنولوژی، HPA باید به رویکرد محتاطانه خود در قضاوت ادامه داده و تحقیقات مربوط به آن را دنبال کند. HPA پیشنهاد می کنند که به صورت جدی و سخت گیرانه ای استفاده از موبایل توسط کودکان، کنترل شود. و همچنین ثابت نرخ جذب (SAR) موبایل ها به شکل واضح و مشخصی در اسناد نوشتاری مربوط به آنها درج شود.»

دکتر سیمون مان، یکی دیگر از اعضای گروه مشورتی AGNIR می گوید: «ما همچنان به توصیه مبنی بر حذف استفاده های غیر ضروری موبایل توسط کودکان ادامه می دهیم. ارسال پیامک بر تماس تلفنی ترجیح داده می شود.» وی همچنین تاکید دارد که بهتر است به جای یک یا دو سانتی متر، تلفن همراه را همیشه در فاصله حداقل ۱۰ سانتی متری سر نگه دارید. او می گوید: «استفاده از هندزفری تا حد زیادی از در معرض تشعشع قرار گرفتن شما می کاهد. و به همین شکل استفاده از ارتباط نسل سوم (3G) بر نسل دوم (2G) مرجح است. و مهمتر از همه برقراری مکالمات کوتاه تر است.»

جان کوکی مدیر اجرایی Mobile Operators Association می گوید: «این قوت قلب و دلگرمی دوباره ای برای عموم کاربران تلفن همراه است که بعد از دو دهه تحقیقات فراوان در این زمینه، نتیجه گیری می شود: هنوز هیچ مدرک متقاعد کننده ای در خصوص تاثیر مضر موبایل ها بر سلامتی مشاهده نشده است.»

نظر شما در این خصوص چیست؟ چگونه از تلفن همراه خود استفاده می کنید؟ فکر می کنید در خصوص تاثیرات مضر موبایل بر سلامتی انسان، حق با کدام گروه از این محققان است؟

منبع:http://www.narenji.ir/4424


 
RSS چیست؟
ساعت ٦:۱٩ ‎ق.ظ روز شنبه ٢ اردیبهشت ۱۳٩۱ : توسط : محمود اعتضادی جمع

RSS مخفف عبارت (Really Simple Syndication) است.

استفاده از (RSS) این امکان را به کاربران اینترنت می‌دهد که بدون سر زدن به سایت ها یا وبلاگ های مورد علاقه‌شان و تنها با ثبت نشانی (RSS) در یکی از مرورگرها یا نرم افزارهای خبرخوان(RSS Reader) از آخرین به روز رسانی آنها مطلع شوند. این خدمات باعث صرفه‌جویی در وقت کاربران اینترنت می‌شود و آنها را از سرگردانی و سردرگمی در سایت های اینترنتی نجات می‌دهد.

 RSS Reader یک نرم افزار خبرخوان الکترونیکی‌است. اکنون نرم افزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که اکثرا رایگان هستند و می توانید با نصب آنها روی رایانه خود فهرست آخرین اخبار سایت های مختلف را ببینید و با لینک بر روی اخبار مورد نظر خود آنها را در سایت اصلی بخوانید.‌

هم‌اکنون بسیاری از مرورگرها از جمله اینترنت اکسپلورر(نسخه 7)، نت‌اسکیپ، موزیلا و اپرا مجهز به RSS Reader هستند.