محمود اعتضادی

رایانه - موسیقی - روانشناسی
 
کلید واژه یا Keyword
ساعت ٥:٥٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ : توسط : محمود اعتضادی جمع

سه قانون طلایی برای انتخاب واژه کلیدی:

1- فکر کنید: اولین قدم در انتخاب یک واژه کلیدی آن است که در مورد آنچه می خواهید جستجو کنید کمی فکر کنید. به عنوان مثال بسیاری از افراد قبل از آنکه فکر کنند، هر آنچه را که به ذهن شان می رسد را در موتور جستجوی گوگل وارد می کنند و سپس کلید Enter را فشار می دهند و خب در اکثر اوقات با نتایج خوبی برای آنچه که به دنبالش هستند مواجه نمی شوند. به همین دلیل همواره قبل از آنکه در مورد چیزی در گوگل جستجو کنید، کمی فکر کنید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید.

۲- واژه های مناسب انتخاب کنید: از واژه ها و عباراتی برای جستجو استفاده کنید که فکر می کنید در صفحات وب ظاهر می شوند. مثلا از کلماتی که به ندرت توسط افراد استفاده می شوند و امکان ظاهر شدن آنها در صفحات وب بسیار کم است، استفاده نکنید زیرا با نتایج دلخواه خود مواجه نخواهید شد.

۳- خودتان را به جای دیگران قرار دهید: وقتی که به دنبال پیدا کردن واژه های کلیدی برای جستجو هستید، خودتان را به جای نویسنده آنچه که به دنبالش هستید، قرار بدهید و فکر کنید که اگر جای او بودید، از چه کلماتی در نوشتن یک مطلب استفاده می کردید.

با انتخاب واژه های کلیدی مناسب تر، سریع تر و راحت تر می توانیم به آنچه به دنبالش هستیم برسیم.

همواره به یاد داشته باشید که در هنگام جستجوی اینترنتی تنها از واژه هایی استفاده کنید که دارای اهمیت بیشتری هستند و علاوه بر آن کلمات مترادف مناسب برای واژه های کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید.