محمود اعتضادی

رایانه - موسیقی - روانشناسی
 
درج خودکار فهرست مندرجات در ورد
ساعت ٩:۱٥ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٢ خرداد ۱۳٩٠ : توسط : محمود اعتضادی جمع

 یکی از امکانات نرم‏افزار مایکروسافت ورد، درج خودکار فهرست مندرجات یا فهرست مطالب می‏باشد.
برای اینکه بتوانید فهرست مطالب موجود در متن خود را استخراج کنید، لازم است که متن خود را حتماً با شیوه یا استایل عنوان‏بندی کرده باشید.
برای درج فهرست به این شکل عمل کنید:

ـ از منوی Insert گزینه Reference و سپس عبارت Index and Tables را انتخاب کنید.
ـ از پنجره باز شده، برگه Table of Content (TOC) انتخاب کنید.
ـ دکمه Options را کلیک بزنید.
ـ در پنجره‏ای که باز خواهد شد، تمام شیوه‏ها یا استایل‏هایی را که در متن از آن استفاده کرده‏اید، به نمایش گذاشته می‏شود.
ـ با استفاده از اعداد، ترتیب اولویت هر شیوه را مشخص کنید. برای مثال به شیوه Heading1 اولویت ۱ و به شیوه Heading 2 اولویت ۲ را نسبت بدهید.

معمولاً در فهرست‏بندی، اولویت‏های عناوین با تورفتگی مشخص می‏شود. به این ترتیب که اولویت‏های فرعی‏تر عناوین تورفتگی بیشتری نسبت به اولیت‏های اصلی دارند و عناوین یکسان از لحاظ اولویت، تورفتگی‏های یکسانی هم دارند.
ـ کلید OK را کلیک کنید و مجدداً Ok  را جهت تأیید و استخراج فهرست کلیک کنید.

در صورتی که بعد از استخراج فهرست، محل مطالب شما تغییر کند، به راحتی می‏توانید فهرست خود را به روز کنید.

برای این کار، بر روی فهرست راست کلیک کنید و گزینه Update Field را انتخاب کنید.

اگر مایل هستید تنها شماره صفحات فهرست شما به‏روزرسانی شود،

گزینه اول یعنی update page numbers only را انتخاب کنید و اگر می‏خواهید فهرست شما از ابتدا استخراج شود،

گزینه دوم یا update entire table را انتخاب کنید